Как да разберем че имаме теч от семеринг на колянов вал

Понякога най-дребните части отнемат най-много време за подмяна. Такъв е случаят с уплътненията на коляновия вал. Ако предното уплътнение е оставило следа от масло вие ще решите че ремонтът е сравнително минимален. Но ако задното главно уплътнение вече не изпълнява задължението си да държи маслото вътре и мръсотия извън двигателя имате проблем.

 Преди да приемем, че течът е изолиран само до главното уплътнение, важно е да проверите други възможни причини и да извършите необходимите ремонти, преди да смените уплътнението сам. За грешка при монтажа трябва да внимавате, ако например уплътнението е монтирано на обратно, вместо да е ориентирано към вътрешността на двигателя. Пуснете флуоресцентно багрило през маслената система, за да сте сигурни точно откъде идват течовете, преди да се заемете със смяна.

 

 Има няколко възможни причини за течове на основните уплътнения, които можете да потвърдите, без да демонтирате скоростната кутия. Това, което може да изглежда като основно изтичане на уплътнение, може да е от капак, уплътнение, маслена кутия, охладител за масло или дори отзад монтирано устройство за изпращане на масло. Маслото, което изтича от едно от тези места, може да ви заблуди за теч на задно главно уплътнение, докато се стича по задната част на двигателя.

Видове семеринги

В по-старите модели автомобили маслените уплътнения са дизайн от две части. GM обаче промени дизайна в средата на 80-те на дизайн от една част, за да намали вероятността от неправилно монтирано уплътнение на монтажната линия. Комплекти за преобразуване от две части се предлагат в следпродажбения пазар и много състезатели ги използват, тъй като са по-лесни за подмяна. Ако е инсталирано правилно, уплътнението рядко протича. Някои от тези уплътнения използват тефлоново покритие, което прехвърля малко материал на повърхността, за да осигури смазване и по-добро уплътняване. За тези видове уплътнения е най-добре да се монтират на сухо или да се появи теч, ако използвате някоя смазка. Инсталирането на уплътнения трябва да се извърши с подходящ инструмент, който задвижва равномерно частта и не разрушава краищата. Трябва да се отбележи, че някои нови уплътнения се доставят с втулка за подравняване.

Проблеми с коляновия вал!

Огънат колянов вал ще доведе до много повече проблеми от изтичащото уплътнение на маслото, но ако има дори малко количество изпускане или огъване поради недостатъчна поддръжка от основните лагери, може да има проблеми с уплътненията на маслото. Периферията от вътрешната страна на уплътнението се притиска към повърхността на вала (отпред и отзад), за да осигури достатъчно сила, за да не избягва маслото и да попадне мръсотия. Натискът от картера избутва периферията навън към повърхността на фланеца, за да се предотврати теч.

Някои уплътнения имат пружина във вътрешността на периферията, за да я уплътнят върху вала. Ако периферията се движи прекалено много или излага пружината, тя може да вкара уплътняващата повърхност върху коляновия вал, причинявайки теч. Потърсете всякакви вдлъбнатини или канали отпред и отзад на коляновия вал, за да се уверите, че е гладка. Всякакви остри ръбове или жлебове могат да повредят периферията на уплътнението, оставяйки масло, мръсотия и остатъци. По-големите частици могат да надерат повърхността, което може да изисква допълнителни стъпки, за да се върне към спецификацията. Можете да използвате кърпа, за да полирате коляновия вал и да го почистите с обезмаслител или нещо, което няма да разяде силиконовата гума.

 

 

Семеринг колянов валремонт на семерингизбор на семеринг

Семеринг колянов вал