Как да сменим амортисьор?
Амортисьорите са изложени на най-големи натоварвания от всички останали компоненти на автомобила. Те осигуряват сцеплението на колелата. Също така играят най-важната роля, да притискат колелата при движение по неравности и не позволяват на гумите да губят сцепление. Амортисьорите започват да губят свойствата си след 60 000 - 80 000 километра, в зависимост от стила на каране.
На какво трябва да обърнем внимание:
- Амортисьорите се подменят винаги в комплект
- Можете да проверите техническото състояние на амортисьорите чрез специализиран технически стенд
- След подмяна на амортисьорите е добре да се направи реглаж на гумите
Каква е ролята на амортисьора?
Амортисьорът е важен компонент, който гарантира сцеплените на колелото с повърхността. Той ограничава движението на окачването при движение по неравен път и предпазва колелата от подскачане и загуба на сцепление. Както и много други части на автомобила, амортисьорът се износва и трябва да се смени.
Как се сменя амортисьор Макферсон?
В зависимост от автомобила, може амортисьорът да е заедно с пружина. При този случай, амортисьора се нарича "Макферсон". Смяната на амортисьор изисква повдигане на автомобила, демонтиране на колелото, откачане на амортисьора от към шенкела и отвиване на горната част на Макферсона. След това, опората се демонтира и разглабя. Пружината се стяга с помощта на скоба, за да се улесни демонтитането му. Горния тампон се демонтира заедно сподложката и лагера, който позволява на предните колела да се завъртат. Новият амортисьор се оборудва с нова пружина, лагер и тампон. След като се освободи пружината, макферсона е монтиран обратно на мястото си.
Новият амортисьор трябва да се оборудва и с нов буферен тампон и прахозащитен маншон ( буфер и прашник ). Добра идея е също да смените тампон и лагера на макферсона, за да избегне повреда и повторно демонтиране на макферсона. След смяната на амортисьора трябва да проверите реглажа на колелата, за да се уверите, че колата ви работи правилно и да предотвратите бързото износване на гумите.
Дори и само единия амортисьор да се е повредил, трябва да смените и двата. Трудно е да се каже колко време ще издържи един амортисьор, тъй като зависи от начина, по който използвате автомобила, но средно амортисьорите губят свойствата си след около 100 000 километра. Можете да ги проверите по диагностичен път в център за проверка на техническа изправност.
Амортисьори
- Амортисьори за Volkswagen
- Амортисьори за Mercedes
- Амортисьори за Audi
- Амортисьори за Opel
- Амортисьори за BMW
- Амортисьори за Ford
- Амортисьори за Peugeot
- Амортисьори за Renault
- Амортисьори за Citroen
- Амортисьори за Fiat
- Амортисьори за Volvo
- Амортисьори за Seat
- Амортисьори за Nissan
- Амортисьори за Toyota
- Амортисьори за Skoda
- Амортисьори за Alfa Romeo
- Амортисьори за Hyundai
- Амортисьори за Mazda
- Амортисьори за Mitsubishi
- Амортисьори за Honda
- Амортисьори за Kia
- Амортисьори за Porsche
- Амортисьори за Lancia
- Амортисьори за Saab
- Амортисьори за Iveco
- Амортисьори за Suzuki
- Амортисьори за Chevrolet
- Амортисьори за Dacia
- Амортисьори за Subaru
- Амортисьори за Rover
- Амортисьори за Jaguar
- Амортисьори за Chrysler
- Амортисьори за Jeep
- Амортисьори за Mini
- Амортисьори за Land Rover
- Амортисьори за Daihatsu
- Амортисьори за Daewoo
- Амортисьори за Smart
- Амортисьори за Isuzu
- Амортисьори за Lexus
- Амортисьори за Infiniti
- Амортисьори за Great Wall