Как се подменя запалителна бобина?
Бобината за запалване е източник на високо напрежение, необходимо за генерирането искра, която да стартира процеса на горене в цилиндъра. Запалителните бобини обикновено се повреждат в резултат на износване с времето. Те трябва да се подменят, когато работата на двигателя стане нестабилна, забелязва се загуба на мощността, забележите проблеми с ускорението или необичаен цвят на изгорелите газове. При повреда в запалителната бобина, двигателят може да не запали.
На какво да обърнете внимание:
- Запалителната бобина е много чувствително устройство, затова трябва да се монтира правилно и да се предпазва от влага. Работата и може да бъде нарушена от водата.
- Неправилна работа на запалителната система се отразява на двигателя.
- Когато подменяте бобина трябва да се подменят и другите елементи на системата, включително кабелите и свещите.
Каква е ролята на запалителната система?
Запалителната система на бензиновия двигател създава високо напрежение и го подава в точния момент на запалителна свещ, където между електродите на свеща се образува искра, която стартира процеса по изгаряне на горивната смес в горивната камера.
Какво е запалителна бобина?
Бобината е източник на високо напрежение. Трансформира напрежението от 12 V в електрическата система на автомобила в няколко хиляди волта напрежение. Бобината се състои от медна намотка. Ниско напрежение протича през първичната намотка предизвиквайки във вторичната намотка напрежение, необходимо за образуване на искра, достатъчно мощна, за да предизвика възпламеняване.
Как се сменя запалителната бобина?
Намотката на бобината постепенно изгаря и в крайна сметка се трябва да се подмени. Процесът на подмяна е доста прост и изисква изключване на запалителния кабел, захранващ бобината и кабела за високо напрежение, излизащ от него. След това бобината трябва да се демонтира от мястото, където седи. Новата запалителна бобина се монтира в обартния ред.
Какво друго да имате предвид?
Със запалителната система трябва да се борави особено внимателно, з а да се избегне удар от високо напрежение. Не забравяйте да извадите ключа за запалване, преди да започнете работа.
След монтиране на нова бобина, запалете двигателя, за да проверите дали автомобила работи правилно. След смяна на бобина, някои автомобили се нуждаят от диагностичен тестер, за да се отстранят грешките от компютъра, в резултат на повредата на бобината.
Бобина
Бобина за Volkswagen
Бобина за Audi
Бобина за Opel
Бобина за Mercedes
Бобина за BMW
Бобина за Ford
Бобина за Peugeot
Бобина за Citroen
Бобина за Renault
Бобина за Fiat
Бобина за Volvo
Бобина за Seat
Бобина за Toyota
Бобина за Nissan
Бобина за Skoda
Бобина за Mazda
Бобина за Hyundai
Бобина за Alfa Romeo
Бобина за Mitsubishi
Бобина за Honda
Бобина за Porsche
Бобина за Kia
Бобина за Iveco
Бобина за Dacia
Бобина за Subaru
Бобина за Suzuki
Бобина за Chevrolet
Бобина за Saab
Бобина за Lancia
Бобина за Rover
Бобина за Jaguar
Бобина за Chrysler
Бобина за Mini
Бобина за Jeep
Бобина за Land Rover
Бобина за Daihatsu
Бобина за Daewoo
Бобина за Smart
Бобина за Isuzu
Бобина за Lexus
Бобина за Infiniti
Бобина за Great Wall