Основни функции и признаци за повреда на спирачните апарати
Ако при споменаването на спирачни апарати в съзнанието ви веднага се появява звукът на щурци, не сте сами. Въпреки че спирачните апарати са важна част от работата на спирачките на автомобила Ви, действителната им функция не е широко известна. Но би трябвало да бъде. Спирачните апарати не са просто важна част от това автомобилът Ви да спре, когато натиснете спирачките, а една от ключовите причини за това. Ето защо нека да разгледаме какво правят, защо са важни и какво можете да направите, за да ги поддържате във върхова форма.
Съдържание:
1. Какво представлява спирачният апарат?
2. Как работят спирачните апарати?
3. Как са свързани спирачните апарати с останалата част от спирачната система?
4. Кога да смените спирачните апарати?
5. Устойчивост
6. Признаци за потенциална повреда на спирачния апарат
Какво представлява спирачният апарат?
Спирачният апарат е част от дисковата спирачна система, каквато има в предните спирачки на повечето автомобили.
В него се намират спирачните накладки и буталата на Вашия автомобил. Задачата му е да забавя колелата на автомобила, като създава триене със спирачните дискове.
Спирачният апарат се монтира като скоба върху диска на колелото, за да спре неговото завъртане при натискане на спирачките. Вътре във всеки спирачен апарат има чифт метални пластини, известни като спирачни накладки.
Когато натиснете спирачния педал, спирачната течност създава налягане върху буталата в спирачния апарат, като притиска накладките към спирачния диск и забавя автомобила.
Как работят спирачните апарати?
Когато шофьорът натисне педала на спирачката, той създава хидравлично налягане в главния цилиндър, което след това се предава на спирачния апарат чрез хидравлични спирачни маркучи. Спирачният апарат обикновено е монтиран на държач и основната му функция е да създава силата, необходима за притискане на спирачните накладки към диска от двете му страни. Вътре в спирачния апарат има бутало, което се задейства от налягането от главния цилиндър.
Това бутало притиска спирачната накладка към спирачния диск, като създава триене, което забавя автомобила. Буталото на спирачния апарат е уплътнено и защитено, за да се предотврати навлизането на мръсотия и замърсявания в системата и нейното повреждане.
От решаващо значение за функционалността на спирачния апарат е буталото и щифтът да се движат в синхрон, за да упражняват балансиран натиск върху спирачния диск. Когато спирачните апарати се повредят, това може да доведе до намаляване на спирачната сила или дори до пълна загуба на спирачната функция, поради което редовната проверка и поддръжка на тази важна част е от съществено значение.
Как са свързани спирачните апарати с останалата част от спирачната система?
Блокът на спирачния апарат обикновено се намира в колелото и е свързан с главния цилиндър чрез тръби, маркучи и клапани, които пренасят спирачната течност през системата. Можем да говорим за спирачните апарати дни наред, но ще проявим известна сдържаност. Ето какво наистина трябва да знаете: вашите спирачни апарати са много важни.
Кога да смените спирачните апарати?
С течение на времето при нормални условия на шофиране топлината, генерирана от спирачната система, може да отслаби и да разруши уплътненията в спирачните апарати. Те могат да ръждясат или да се замърсят и да започнат да пропускат спирачна течност, ако не шофирате редовно. Въпреки това трябва незабавно да проверите спирачките си, ако усетите някое от следните неща:
- Спирачките ви непрекъснато скърцат, пищят или стържат.
- Светне предупредителният индикатор за спирачките или антиблокиращата спирачна система (ABS)
- Автомобилът Ви дърпа на една страна при спиране.
- Трябва да помпате спирачките, за да работят правилно.
- Педалът на спирачките е необичайно мек и гъвкав или необичайно твърд.
- Забелязвате течове на спирачна течност около колелата или в двигателния отсек.
Устойчивост
Докато спирачните накладки и дисковете често се повреждат, спирачните апарати не се нуждаят от честа смяна. Основната причина за износените спирачни апарати се дължи на шофирането на автомобила с износени накладки или изкривени дискове. Това може да попречи на способността на системата да разсейва топлината от триенето, което води до износване и разрушаване. В резултат на това, ако спирачната накладка не може да предпази апарата от прекомерна топлина и буталото е разрушено, топлината може да достигне до спирачната течност, влошавайки нейното качество и потенциално да доведе до повреда на спирачките. Освен това, изхабените или разрушени бутала могат да се задържат в едно положение, прилагайки постоянна спирачна сила върху колелата, докато проблемът не бъде отстранен.
Признаци за потенциална повреда на спирачния апарат
Преди да се повреди спирачният апарат, често има предупредителни знаци, които могат да подскажат, че той трябва да бъде проверен, ремонтиран или заменен:
- Когато спирачките са задействани и работят, прибраното бутало може да накара автомобила да дърпа настрани, докато се движи към задействаната спирачка, което оказва отрицателно влияние върху спирачния път.
- Ако спирачната накладка ерозира бързо, това може да е резултат от замърсен спирачен апарат. При тези обстоятелства апаратът генерира прекомерна топлина, която увеличава износването на спирачните накладки. Без незабавно обслужване или поддръжка това замърсяване може да доведе до повреда на спирачния апарат.
- Теч на спирачна течност може да е резултат от счупено бутало. Ако има теч, на арматурното табло се появява предупредителна светлина, което означава, че спирачките трябва да бъдат проверени от специалист.
- Когато проверявате спирачните накладки по време на рутинната поддръжка, оценявайте износването, като сравнявате двете страни на диска или единия диск с другия. Ако има неравномерно износване, може да се наложи сервизно обслужване на спирачните апарати.
- Облак или прекомерно количество спирачен прах може да означава, че имате замърсен спирачен апарат. Ако буталото е блокирало върху спирачната накладка, може да се усеща, че спирачката е натисната по време на шофиране и дори може да попречи на автомобила да се движи изобщо.
- Високочестотно писукане при спиране може да означава неприятност, тъй като това може да е от Вашите спирачни апарати, което показва дефектна или блокирала част. Откарването на автомобила в сервиз е от съществено значение, тъй като по-нататъшни повреди могат да доведат до пълно блокиране на спирачките.
- Чуването на стържещ звук при задействане на спирачките може да означава, че скобите, които държат спирачните апарати на място, може да са счупени или повредени по друг начин. Това не е често срещан проблем, но ако се случи, не шофирайте автомобила, защото спирачките може да блокират напълно.
Пренебрегването на който и да е от горните признаци може да доведе до потенциални опасности за вашия автомобил, чийто ремонт може да се окаже скъп. Важно е да идентифицирате бързо всички проблеми, за да предотвратите по-сериозни проблеми или евентуално ПТП. Ако разпознавате поведението на Вашия автомобил в горните редове, можете да поръчате своите нови спирачни апарати от ТУК.
Често задавани въпроси
Какво е функцията на спирачните апарати?
Спирачните апарати забавят движението на превозното средство, осигурявайки контролирано намаляване на скоростта и спиране.
Колко време издържат спирачните апарати?
Устойчивостта на спирачните апарати варира в зависимост от марката и качеството им, но обикновено се очаква да издържат около 50 000 до 70 000 километра.
Как мога да разбера дали спирачните ми апарати са износени?
Признаци за износване на спирачните апарати включват шум при спиране, вибрации в кормилото или педала за спирачката, дълъг спирачен път или неравно износване на спирачните дискове или накладки.
Колко често трябва да проверявам спирачните апарати?
Препоръчва се да се проверяват спирачните апарати поне веднъж годишно или при появата на съмнителни симптоми, но е важно да спазвате препоръките на производителя на автомобила.
Кои са някои от проблемите, свързани със спирачните апарати, които изискват незабавна проверка и ремонт?
Проблеми, като износени накладки, изтекла спирачна течност, проблеми със спирачните маркучи или наличие на въздух в спирачната система, изискват незабавна проверка и ремонт или подмяна на спирачните апарати.
Спирачни апарати
- Спирачни апарати за Volkswagen
- Спирачни апарати за Mercedes
- Спирачни апарати за Audi
- Спирачни апарати за Opel
- Спирачни апарати за BMW
- Спирачни апарати за Ford
- Спирачни апарати за Peugeot
- Спирачни апарати за Renault
- Спирачни апарати за Citroen
- Спирачни апарати за Fiat
- Спирачни апарати за Volvo
- Спирачни апарати за Seat
- Спирачни апарати за Nissan
- Спирачни апарати за Toyota
- Спирачни апарати за Skoda
- Спирачни апарати за Alfa Romeo
- Спирачни апарати за Hyundai
- Спирачни апарати за Mazda
- Спирачни апарати за Mitsubishi
- Спирачни апарати за Honda
- Спирачни апарати за Kia
- Спирачни апарати за Porsche
- Спирачни апарати за Lancia
- Спирачни апарати за Saab
- Спирачни апарати за Iveco
- Спирачни апарати за Suzuki
- Спирачни апарати за Chevrolet
- Спирачни апарати за Dacia
- Спирачни апарати за Subaru
- Спирачни апарати за Rover
- Спирачни апарати за Jaguar
- Спирачни апарати за Chrysler
- Спирачни апарати за Jeep
- Спирачни апарати за Mini
- Спирачни апарати за Land Rover
- Спирачни апарати за Daihatsu
- Спирачни апарати за Daewoo
- Спирачни апарати за Smart
- Спирачни апарати за Isuzu
- Спирачни апарати за Lexus
- Спирачни апарати за Infiniti
- Спирачни апарати за Great Wall