Как да направим цялостна проверка на автомобил?

 

Базовата проверка на автомобила е най-основната, периодична проверка на Вашият автомобил, която включва смяна на двигателно масло и маслен филтър. Проверката обхваща компоненти, които отговарят за безопасността на водача и пътниците, като спирачната система, горивната система, охладителната система и климатичната система. Проверката трябва да се извършва редовно, в съответствие с препоръките на производителя, посочени в ръководството за потребителя.

На какво трябва да обърнем внимание?

  • Препоръчително е двигателното масло и филтърът да се сменят на всеки 15 000 километра, а ако използвате интензивно колата си, на всеки 10 000 километра. Винаги се съобразявайте с препоръките на производителя.
  • Купувайте само висококачествени резервни части – не са много по-скъпи и може да издържат до три пъти повече време
  • Новият акумулатор ще спомогне за безпроблемното паленето при много ниски температури
  • Средно, спирачните накладки се сменят 2 пъти на един комплект спирачни дискове. Чрез закупуването на висококачествени резервни части може дори да удвоите живота им.

Редовните и внимателни проверки на автомобилите са задължителни, ако искате да използвате колата си в продължение на много години.

Масло и маслен филтър – две неща, без които двигателят не може

Смяната на двигателното масло и филтъра е основата на всяка проверка на автомобила. Пренебрегването може да ви струва скъпо - отработеното масло, без неговите оригинални качества, няма да защити двигателя Ви при палене през зимата и може да доведе до прегряване през лятото. Изключително важно е да изберете масло, препоръчано от производителя - напр. Автомобилите с дизелов двигател и оборудван с DPF филтър, трябва да използват масла, предназначени точно за този тип двигател.

10 годишните автомобили, а дори и изглеждащи като нови, но интензивно използвани автомобили, трябва да се проверяват по отношение и на други елементи, напр. нивтото на маслото в скоростната или диференциала.

Проверка на окачването и спирачките

Използват се валяци за проверка на състоянието, както на основните спирачки, така и на ръчната спирачка. Първо, валяците завъртат колелата на автомобила, след което, педала на спирачката се натиска, за да се провери спирачната сила на всяка ос. Вибрационните плочи се използват за анализ на степента на износване на отделни компоненти на окачването. Окачването на автомобила се проверява от канал или след вдигане на кола. Механик контролира вибрациите, за да провери задълбочено състоянието на окачването - чрез майсторско управление на плочите, той е в състояние да провери как се се държат шарнирните болтове към шенкела или захващането на амортисьорите. Под колата, механикът също така, може да провери състоянието на отделни компоненти за евентуални течове. Картера за масло, скоростната кутия и спирачките определено трябва да бъдат проверени за течове. Главния тест на окачването на автомобила позволява да се диагностицират всякакви леки разбивания на шарнирните болтове, биалетите, щанги и кормилни накрайници.

Проверка на спирачната система

Отличава се по отношение на нивото на спирачна течност, състоянието на спирачните накладки, дисковете и барабаните. Диагностиката на спирачната система позволява да се открият повреди на всеки компонент на спирачките. Дисковете се проверяват за пукнатини и надирания, а накладките за всякакви признаци за замърсяване и тяхната дебелина. * Проверка на нивото на течностите

Трябва да се провери течността на охладителната система, трансмисията и хидравличната система. Охладителната течност има по-ниска точка на замръзване и по-висока точка на кипене, осигурявайки оптимални условия на работа, независимо от температурата на въздуха. Смяната на течността на хидравликата прави по-лесно движението на колелата. Течността предпазва кормилната уредба от неизправност, предотвратява бързото износване и предотвратява повреда на помпата, което е особено уязвима при въртене на волана, когато автомобила не е в движение. И още нещо - не забравяйте за чистачките на челното стъкло.

Проверка на електрическата система

Проверката на електрическата система на автомобила се състои, наред с други неща, проверка на електрическите кабели за някакви признаци на корозия. Също така е важно да проверите всички осветителни компоненти, включително крушките и кабелите за (+) и маса (-). Трябва да се проверят и контактите между клемите и акумулаторът. Повечето акумулатори не се нуждаят от поддръжка. Само някои от тях изискват доливане на електролит.

Гумите и налягането в гумите

Гумите губят до 0,2 атмосфери от налягането в гумите всеки месец. Твърде ниското налягане на гумите прави автомобила по-уязвим към поднасяне. Освен това, гумите се износват по-бързо и се вдига разхода на гориво.

Проверка на състоянието и обтягането на ремъчното задвижване

Хлабавият ремък може да причини неправилната работа на много компоненти. Започва да издава скърцащи звуци, особено когато двигателят е студен или след, като няколко дни не сте палили двигателя. Ако се скъса, няма да можете да шофирате, тъй като захранва водната помпа и алтернатора. Ако обаче е твърде стегнат, водещите ролки се износват по-бързо в резултат на твърде голямо натоварване. Въпреки, че ремъкът обикновено е издржлив и не трябва да се сменят на няколко хиляди километра, те трябва да се проверяват редовно, предимно опъването им. Правилно опънатият колан ще сгъне средно с 0.5-1.5 см по средата между ролките при проверката.

 

Как да направим цялостна проверка на автомобилаОбслужване на автомобил

Комплект ангренаж

Подобни публикации
Колко често трябва да правим проверка на автомобила?

Колко често трябва да правим проверка на автомобила?

Като стандарт, трябва да го правите на всеки 20 000 километра или веднъж годишно. Това е абсолютният минимум....

Колко често трябва да правим проверка на автомобилаОбслужване на автомобил