Как да сменим гарнитура на глава?
Гарнитурата на цилиндровата глава служи за уплътняване между цилиндровата глава и блока на двигателя. Изложена е на екстремни температури и високо налягане. Най-честата причина за смяна е прегряването на двигателя в резултат на повреда в охладителната система, неправилно охлаждане на системата или твърде динамично каране. Най-честите симптоми са загуба на охладителната течност и нестабилната работа на двигателя при стартиране. Ако пренебрегнете тези симптоми, рискувате гарнитурата да причини серизони повреди, дори и да блокира двигателя. Смяната на гарнитурата изисква разглобяване на двигателя и отстраняване на цилиндровата глава. Ремонтът е сложен, отнема време и е скъп.
На какво трябва да обърнем внимание:
При монтирането на главата трябва да се използват нови болтове за глава, тъй като те се разтеглят при стягането и не могат да се използват повторно. След стягане на болтове в правилния ред и с правилната сила, демонтираните преди това компоненти, като капака на клапаните с нова гарнитура, всички датчици, запалителни кабели, електрически кабели, маркучи за налягане и др. се монтират обратно на местата им. След това, ангренажното задвижване се монтирата - ако е с ремък, той трябва да се смени.
Какво е цилиндрова глава?
Цилиндровата глава е монтирана в горната част на блока на двигателя и затваря цилиндрите и буталата. Тя е мястото, където функционира механизма на клапаните и в който се намират запалителните или подгревни свещи, както и редица други компоненти. Специална гарнитура се поставя между главата и блока, която уплътнява цилиндрите, както и маслените и охлаждащите канали, минаващи през главата.
Кога трябва да се сменя гарнитурата на цилиндровата глава?
Ако гарнитурата прегори,напр. в резултат на прегряване на двигателя или ако главата се нуждае от демонтиране поради ремонт, гарнитурата трябва да се смени с нова.
Как се сменя гарнитурата на цилиндровата глава?
Първо, ангренажното задвижване се отстранява, следвано от всички останали части, които могат да пречат на достъпа до цилиндровата глава, като капака на клапаните, запалителните свещи, сензорите за маслото и температурата на охлаждащата течност, т.н. След това болтовете на цилиндровата глава се развиват и главата се демонтира от блока на двигателя. Главата се проверя на специален стенд за проверка на състоянието. Монтажната повърхност, която трябва да бъде перфектна, да проверява и ако е необходимост, да се подложи на механична обработка. Монтажната повърхност на блока на двигателя се почиства от остатъците от старата гарнитура, след което се поставя нова гарнитура.
Гарнитура глава
Гарнитура глава за Volkswagen
Гарнитура глава за Audi
Гарнитура глава за Opel
Гарнитура глава за Mercedes
Гарнитура глава за BMW
Гарнитура глава за Ford
Гарнитура глава за Peugeot
Гарнитура глава за Citroen
Гарнитура глава за Renault
Гарнитура глава за Fiat
Гарнитура глава за Volvo
Гарнитура глава за Seat
Гарнитура глава за Toyota
Гарнитура глава за Nissan
Гарнитура глава за Skoda
Гарнитура глава за Mazda
Гарнитура глава за Hyundai
Гарнитура глава за Alfa Romeo
Гарнитура глава за Mitsubishi
Гарнитура глава за Honda
Гарнитура глава за Porsche
Гарнитура глава за Kia
Гарнитура глава за Iveco
Гарнитура глава за Dacia
Гарнитура глава за Subaru
Гарнитура глава за Suzuki
Гарнитура глава за Chevrolet
Гарнитура глава за Saab
Гарнитура глава за Lancia
Гарнитура глава за Rover
Гарнитура глава за Jaguar
Гарнитура глава за Chrysler
Гарнитура глава за Mini
Гарнитура глава за Jeep
Гарнитура глава за Land Rover
Гарнитура глава за Daihatsu
Гарнитура глава за Daewoo
Гарнитура глава за Smart
Гарнитура глава за Isuzu
Гарнитура глава за Lexus
Гарнитура глава за Infiniti
Гарнитура глава за Great Wall
Как се сменя гарнитура на маслен картер?
Гарнитурата на масления картер е уплътнение между двигателя и масления картер, от който се изпомпва масло до части на...
Как да сменим гарнитура на капака на клапаните?
Гарнитурата на капака на клапаните запечатва връзката между капака на клапаните (покриващ системата за управление на...