Аксиален лагер
- Аксиален лагер за Volkswagen
- Аксиален лагер за Mercedes
- Аксиален лагер за Audi
- Аксиален лагер за Opel
- Аксиален лагер за BMW
- Аксиален лагер за Alfa Romeo
- Аксиален лагер за Audi
- Аксиален лагер за BENTLEY
- Аксиален лагер за BMW
- Аксиален лагер за BUGATTI
- Аксиален лагер за BUICK
- Аксиален лагер за CADILLAC
- Аксиален лагер за Chevrolet
- Аксиален лагер за Chrysler
- Аксиален лагер за Citroen
- Аксиален лагер за Dacia
- Аксиален лагер за Daewoo
- Аксиален лагер за Daihatsu
- Аксиален лагер за DODGE
- Аксиален лагер за FERRARI
- Аксиален лагер за Fiat
- Аксиален лагер за Ford
- Аксиален лагер за Great Wall
- Аксиален лагер за Honda
- Аксиален лагер за Hyundai
- Аксиален лагер за Infiniti
- Аксиален лагер за Isuzu
- Аксиален лагер за Iveco
- Аксиален лагер за Jaguar
- Аксиален лагер за Jeep
- Аксиален лагер за Kia
- Аксиален лагер за LADA
- Аксиален лагер за LAMBORGHINI
- Аксиален лагер за Lancia
- Аксиален лагер за Land Rover
- Аксиален лагер за Lexus
- Аксиален лагер за LINCOLN
- Аксиален лагер за LOTUS
- Аксиален лагер за MASERATI
- Аксиален лагер за Mazda
- Аксиален лагер за Mercedes
- Аксиален лагер за MG
- Аксиален лагер за Mini
- Аксиален лагер за Mitsubishi
- Аксиален лагер за Nissan
- Аксиален лагер за Opel
- Аксиален лагер за Peugeot
- Аксиален лагер за Porsche
- Аксиален лагер за Renault
- Аксиален лагер за ROLLS-ROYCE
- Аксиален лагер за Rover
- Аксиален лагер за Saab
- Аксиален лагер за Seat
- Аксиален лагер за Skoda
- Аксиален лагер за Smart
- Аксиален лагер за SSANGYONG
- Аксиален лагер за Subaru
- Аксиален лагер за Suzuki
- Аксиален лагер за TESLA
- Аксиален лагер за Toyota
- Аксиален лагер за VAUXHALL
- Аксиален лагер за Volkswagen
- Аксиален лагер за Volvo
Изберете желания автомобил за да видите всички Аксиален лагер подходящи за него
Аксиалните лагери са ключов компонент, разположен между притискателния диск и диска за съединител. Те играят важна роля в намаляването на триенето и увеличаването на ефективността на един елемент спрямо друг.
Видове и характеристики на аксиалните лагери
Аксиалните лагери се състоят от две шайби, които са разделени от един или повече редове търкалящи тела. Използват се за поемане на осови натоварвания и за поддържане на аксиалното движение на различни компоненти, като колянов вал, разпределителен вал и зъбни колела в трансмисиите. Класифицират в няколко основни типа, от които:
-
сачмени – проектирани са да поемат осови натоварвания при ниско до средно ниво и са идеални за приложения с висока скорост. Те се състоят от сачми, разположени между два кръга, които позволяват на лагера да се върти с малко триене;
-
ролкови – ролковите са предназначени за приложения с високо натоварване. Те използват цилиндрични ролки вместо сачми, което позволява по-голямо контакт с площта и по-добро разпределение на натоварването;
-
комбинирани – комбинираните радиално-аксиални лагери са способни да поемат както радиални, така и аксиални натоварвания. Те са многофункционални и се използват за поддържане на валове, които са подложени едновременно на радиални и аксиални сили. Състоят се от два или повече редове търкалящи тела, които са разположени в една и съща конструкция.
Изборът на правилния тип зависи от специфичните нужди на приложението. Важно е да се вземат предвид всички тези фактори, за да се гарантира оптималната работа и дълготрайност на автомобила.
Признаците за износване или повреда
Ето някои от основните симптоми, които показват, че аксиалните лагери може да са износени и да се нуждаят от смяна:
-
увеличен шум – може да е постоянен или да се появява само при определени условия, като например при ускорение или обратно – при спиране;
-
вибрации – вибрациите може да бъдат усетени в педалите, кормилното управление или цялото тяло на автомобила;
-
промяна в работата на двигателя – промените може да включват загуба на мощност, повишен разход на гориво или неравномерна работа на двигателя;
-
течове – течове на масло или други течности може да бъдат видими около лагерите или да се появят като петна на земята под автомобила.
При поява на някой от тях е препоръчително да се направи професионална проверка и при необходимост да се извърши смяна.
Избор на аксиални лагери
Необходимо е внимателно обмисляне на няколко ключови фактора, които определят подходящия тип. Ето основните аспекти, които трябва да се вземат предвид:
-
размер и тегло на елемента, който трябва да се поддържа – важно е да се избере такъв, който може да поеме теглото и габаритите на елемента, който ще се поддържа. Това гарантира, че ще може ефективно да изпълнява своята функция без прекомерно износване или повреда;
-
размер и скорост на радиалното движение – отнася се до движението, което е перпендикулярно на основната ос на лагера. Изборът трябва да отчита както размера, така и скоростта му, за да се гарантира, че може да работи ефективно при дадените условия;
-
размер и скорост на аксиалното движение – това е движението по основната ос на лагера. Трябва да се избере такъв, който е подходящ за размера и скоростта му, за да се осигури надеждна и дълготрайна работа;
-
работни условия – работните условия, включително температурата, влажността, наличието на прах или химикали и други фактори на околната среда, също трябва да се вземат под внимание. Тези условия може значително да повлияят на избора на материал и тип на лагера.
Изборът на правилния компонент може значително да повлияе на производителността и ефективността на вашата машина. Затова, при колебание е добре да се консултирате със специалист.
В ТопКар предлагаме широка гама от качествени аксиални лагери. Разгледайте предложенията в нашия онлайн магазин Topcar.bg и изберете най-доброто решение за вашия автомобил.