Филтър купе
- Филтър купе за Volkswagen
- Филтър купе за Mercedes
- Филтър купе за Audi
- Филтър купе за Opel
- Филтър купе за BMW
- Филтър купе за Alfa Romeo
- Филтър купе за Audi
- Филтър купе за BENTLEY
- Филтър купе за BMW
- Филтър купе за BUGATTI
- Филтър купе за BUICK
- Филтър купе за CADILLAC
- Филтър купе за Chevrolet
- Филтър купе за Chrysler
- Филтър купе за Citroen
- Филтър купе за Dacia
- Филтър купе за Daewoo
- Филтър купе за Daihatsu
- Филтър купе за DODGE
- Филтър купе за FERRARI
- Филтър купе за Fiat
- Филтър купе за Ford
- Филтър купе за Great Wall
- Филтър купе за Honda
- Филтър купе за Hyundai
- Филтър купе за Infiniti
- Филтър купе за Isuzu
- Филтър купе за Iveco
- Филтър купе за Jaguar
- Филтър купе за Jeep
- Филтър купе за Kia
- Филтър купе за LADA
- Филтър купе за LAMBORGHINI
- Филтър купе за Lancia
- Филтър купе за Land Rover
- Филтър купе за Lexus
- Филтър купе за LINCOLN
- Филтър купе за LOTUS
- Филтър купе за MASERATI
- Филтър купе за Mazda
- Филтър купе за Mercedes
- Филтър купе за MG
- Филтър купе за Mini
- Филтър купе за Mitsubishi
- Филтър купе за Nissan
- Филтър купе за Opel
- Филтър купе за Peugeot
- Филтър купе за Porsche
- Филтър купе за Renault
- Филтър купе за ROLLS-ROYCE
- Филтър купе за Rover
- Филтър купе за Saab
- Филтър купе за Seat
- Филтър купе за Skoda
- Филтър купе за Smart
- Филтър купе за SSANGYONG
- Филтър купе за Subaru
- Филтър купе за Suzuki
- Филтър купе за TESLA
- Филтър купе за Toyota
- Филтър купе за VAUXHALL
- Филтър купе за Volkswagen
- Филтър купе за Volvo
Изберете желания автомобил за да видите всички Филтър купе подходящи за него
История
Историята разказва, че около 1950г. шофьорът на директор в Freudenberg Filtration Company е имал големи затруднения в това да поддържа чисти белите си ризи докато е на работа. Действието се развива в град Weinheim, където е и базирана централата на компанията. Местността е индустриална и въздухът е бил изключително замърсен.
Идеята, която осенила шофьорът била да покрие вентилационните отвори на автомобила, през които навлиза въздух в купето с нетъкан текстил – основен продукт, произвеждан от Freudenberg Filtration. Парчетата текстил предотвратявали навлизането на прах, дим и др. твърди частици в купето.
Идеята постепенно се възприела и първият серийно произвеждан автомобил стандартно оборудван с филтър за купето бил Mercedes Benz SL от 1989г.
Роля
Изследванията сочат, че за 1 час движение на автомобила в неговото купе навлизат средно 100 000 литра въздух. При отсъствие на филтъра, шофьора и неговите спътници биха вдишали голямо количество прах, цветен прашец и микроорганизми. Вдишването на замърсен въздух води до дразнене в носа, гърлото и очите. Отделно, нивото на умора в шофьора се завишава, което е нежелателно. На снимката долу нагледно се вижда ролята на филтъра за купе.
Специалистите препоръчват подмяна всяка година или на всеки 10-15 000 км. Експлоатацията на автомобил със запушен филтър купе крие основно два риска: 1) в купето нахлува по-малко количество кислород, което на свой ред отново повишава нивото на умора във водача; 2) отлага се влага върху филтъра, която достига челното стъкло и затруднява видимостта. Автомобилните производители обикновено разполагат филтриращия елемент в непосредствена близост до
вентилатора за купе под арматурното табло или на преградната стена, разделяща двигателен отсек и отделението за пасажери.
1. Стандартен филтър – механичен филтър, произведен от напълно синтетичен, нетъкан текстил. Задържа прах, полени и твърди частици. Способността да се филтрират замърсявания с размери, по-малки от микрон се постига чрез електростатично заредени влакна. Те привличат микроскопичните частици. Синтетичните влакна не са хигроскопични т.е. филтрите за купе (т.нар. кабинни филтри) не се деформират при наличието на влага.
2. Филтър с активен въглен – основният филтриращ слой е изработен от активен въглен и е разположен между други 2 от синтетичен нетъкан текстил. Филтрите от този тип задържат не само твърдите частици, но и вредните газове (озон, серен диоксид и азотни окиси).
Има различни методи на добиване, но основно активния въглен се получава при изгаряне на черупки от кокосови орехи при висока температура. Активният въглен е микропорест материал. Комбинираната площ на всички пори в един филтър купе представлява изключително голяма филтрираща повърхност. За сравнение, в 1 супена лъжица активен въглен площта на всички пори е еквивалентна на площта на футболен стадион.
Адсорбционните качества са друга важна характеристика на активния въглен. Адсорбцията е процес на химическо свързване на 2 вещества – в случая активен въглен и вреден газ и невъзможността този газ да премине през слоя с активен въглен. Процесите на адсорбция и абсорбция не бива да се бъркат. Абсорцията е проникване на 2 материала един в друг. При адсорбция има химическо свързване на 2 вещества и 100% преграда за 1 от тях.
Върху филтърът за купе може да се образуват микроорганизми, бактерии и гъбички в условия на висока влажност и висока температура, характерни при употреба на климатичната система на автомобила. Съпътстващ ефект от тяхното съществуване е наличието на неприятна миризма в купето. Характерна черта на филтрите с активен въглен е неутрализирането на тези миризми. Трябва да се подчертае, че неутрализирането е само по отношение на неприятните миризми, но не и по отношение на съществуването на бактерии и гъбички.
3. Филтър с допълнително покритие – добавеното покритие задържа алергените и предотвратява развитието на бактерии и мухъл във филтъра. По този начин се стопира и първопричината за лошите миризми – бактериите. Също така се намалява опасността от поява на алергични реакции. Отделните производители на кабинни филтри са възприели различни политики. Някои предлагат този филтър като трети, отделен вид. Други добавят това допълнително покритие стандартно към всичките си филтри.