Паразитна ролка

Паразитна ролка поръчайте евтино

Търси по кола

Изберете желания автомобил за да видите всички Паразитна ролка подходящи за него

Паразитна ролка

При двигателите с вътрешно горене с ремъчно задвижване на газоразпределителния механизъм е необходимо да се осигури правилното положение на ремъка и неговата стабилност по време на работа. Тези задачи се решават с помощта на паразитни ролки, чието предназначение, дизайн и подмяна са описани подробно в тази статия.

Какво е паразитна ролка

Паразитната (референтен, междинен, фалшив) ролка е спомагателен елемент на ремъчно задвижване на газоразпределителен механизъм (GRM), свободно въртяща се ролка с малък диаметър, през която в определена точка (или точки) се върти зъбен ремък.

Марката на зъбния ремък решава няколко проблема:

• Променете хода на ремъка (завъртане под необходимия ъгъл) в съответствие с местоположението на шайбите и приставките на разпределителния вал;

• Премахване на вибрациите  на ремъка със значителната им дължина;

• Стабилизиране на зъбния ремък по време на работа, предотвратяване на резонансни явления, подхлъзване и др .;

• Общо намаляване на шума от задвижването на зъбното колело.

При задвижване на ремъка обикновено се използва една паразитна ролка, по-рядко две, но много съвременни двигатели с малък обем изобщо нямат тези части. В този случай паразитната ролка не трябва да се бърка с друг подобен механизъм - ролката за опъване. Натягащият валяк осигурява необходимото напрежение на колана, предотвратявайки неговото приплъзване и свързаните с него повреди на двигателя, а също така едновременно изпълнява функциите на байпасната ролка. В бъдеще ще става въпрос за байпасните ролки.

Избор и подмяна 

Ролките се износват по време на работа и изискват подмяна - тази операция се извършва едновременно с подмяната на ангренажния ремък и ролката за опъване. Всички тези части, като правило, се продават в комплекта, така че не е необходимо да търсите отделно ролката . Когато купувате ремък и ролки, трябва да се вземат предвид препоръките на производителя на двигателя и да се изберат части от подходящите типове и каталожни номера.

В някои случаи ролката може да се влоши или да се повреди напълно. Най-често възникват проблеми в лагера, в този случай има външен шум по време на работа на двигателя. Макарата  създава проблеми много по-рядко. Във всеки случай трябва да бъде сменена, за това е необходимо да закупите нова част съгласно инструкциите на производителя и да извършите в съответствие с инструкциите ремонт и поддръжка на това конкретно превозно средство.

По време на работа байпасната ролка не изисква специална поддръжка, обикновено тази част работи нормално през целия сервизен интервал и не създава проблеми.

Ние от topcar ви съветваме, да следите работата на двигателя и да не пропускате периода за подмяна на тези консумативи.В нашия онлайн магазин лесно ще намерите подходящ за вашия модел сервизен комплект. А ние ще го доставим до желания от вас адрес.