Амортисьори

Популярни
По азбучен ред
ABCDFGHIJKLMNOPRSTV
Амортисьори поръчайте евтино

Изберете желания автомобил за да видите всички Амортисьори подходящи за него

Кога трябва да сменим амортисьори?

TopCar.BG ☎ 0883 457 757

Амортисьорите са подложени на изключително натоварване и неблагоприятни условия на експлоатация. Техният ресурс обикновено е между 70 – 80 000км., след което тяхната ефективност значително намалява. Продължителната употреба, мръсотията и корозията причинена от солта и водата по пътя оказват влияние върху функцията на този елемент от окачването. Обикновено след пробег от около 100 000км. амортисьорите са за смяна.

Какво представляват амортисьорите?

TopCar.BG ☎ 0883 457 757

Един от основните елементи в окачването на автомобилът е амортисьорът.  Неговата главна функция е да елиминира вертикалните колебания на купето на автомобила осигурява максимално сцепление. Задържайки непрекъснато неговите гуми на земята, амортисьорът запазва управляемостта на автомобила във всеки един момент докато шофирате. Амортисьорът е от съществено значение, когато става въпрос за безопасност, защото без оптимален контакт с пътя, превозното средство лесно може да изгуби контрол. Той е ключов елемент и за осигуряване на комфорта при пътуване.

По какво да разберем че имаме амортисьор за смяна?

TopCar.BG ☎ 0883 457 757

Буталният прът има свободен ход при свиване и разтягане:

  • ниско ниво на течността
  • нарушена работоспособност на клапаните

Недостатъчна сила при разпъване:

  • нехерметичност на възвратния клапан
  • нарушена характеристика на пружината на възвратния клапан
  • нарушена херметичност на пропускателния клапан
  • износване на буталния прът или цилиндър

Недостатъчна сила при свиване:

  • нехерметичност на нагнетателния клапан
  • износване на работната повърхност на буталния прът
  • отслабване на пружината на нагнетателния клапан

Заяждане при преместване на металния прът:

  • повреда на работния цилиндър
  • огъване на пръта

Теч на масло (нарушена херметичност):

  • разхлабена гайка на резервоара на амортисьора
  • повреден или износен уплътнител на пръта